Berlingske Business

Buffett investerer i biler, energi og sattelit-TV

BERKSHIRE_aktier_Business
Berkshire Hathaway under ledelse af investorikonet Warren Buffett tjener fortsat forrygende mange penge. Foto:

Verdens tredjestørste børsnoterede selskab har allerede tjent godt på de nye investeringer.

Den legendariske amerikanske investor fra Omaha i Nebraska, Warren Buffett, har de seneste måneder satset stort på investeringer i biler, energi og satellit-tv. Det viser nye indberetninger for andet kvartal til børstilsynet i USA fra Buffets virksomhed Berkshire Hathaway, der er verdens tredjestørste selskab målt på markedsværdi. Det skriver Financial Times.

Indberetningerne fra Berkshire viser, at Buffett har investeret store summer i den amerikanske bilproducent General Motors, det canadiske olieselskab Suncor Energy, samt en satellit-tv udbyder ved navn Dish Network. Samtidig har hans investeringsassistenter i selskabet investeret det højeste beløb i aktier siden 2011.

Tilføjelsen af de nye investeringer, der er steget pænt, siden Buffett købte dem, har bragt den samlede værdi af hans selskab Berkshire op på 287 mia. dollar eller cirka 1.600 mia. kroner.

Med de nye investeringer har Buffet øget sin position i General Motors til 40 mio. aktier til en samlet værdi på 1,4 mia. dollar, samt købt aktier i Suncor for 500 mio. dollar og for 23 mio. dollar i Dish Network. Sidstnævnte investering udvider Buffetts allerede betragtelig investeringer i mediebranchen, hvor han er storaktionær i Liberty Media, Washington Post Company og DirecTV.

Buffets største investeringer er dog stadig i stærke brands som Coca-Cola, American Express og Procter & Gamble.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen