Berlingske Business

Britiske virksomheder er hårdt ramt af økonomisk kriminalitet

624395627.jpg
Samtidigt med den direkte omkostning, der medfølger at blive udsat for bedrageri, så kan eftervirkningerne af sådanne »angreb« medfører store skjulte omkostninger for de udsatte virksomheder.

Mens 37 pct. af globale virksomheder har oplevet bedrageri, ligger tallet noget højere i Storbritannien.

Halvdelen af britiske virksomheder har været ofre for bedrageri eller økonomisk kriminalitet i løbet af de sidste to år.

Det skriver The Independent.

Ifølge et nyt studie fra PWC har halvdelen af britiske selskaber stået over for kriminalitet, der gennemsnitligt har ført til tab på over 100.000 dollar. Derudover har 25 pct. angivet, at de har mistet mere end en million dollar.

Mens de direkte omkostninger i forbindelse med bedrageri er til at gøre op, kan efterfølgerne føre til endnu større tab for virksomhederne.

»Britiske organisationer fortalte, at der er store skjulte udgifter forbundet med omkostningerne og forstyrrelserne under efterspillet, effekten på de ansattes moral, forholdet til andre virksomheder og selskabets brand,« fortæller Fran Marwood, der er partner ved PWC's kriminaltekniske afdeling, til The Independent.

pix-Mate 10 Pro

Globalt set har it-angreb været den hyppigste form for kriminalitet, viser PWC's undersøgelse.

Digital kriminalitet er også nået til Danmark, hvor blandt andet Mærsk-koncernen har kæmpet med store skader fra hackingangreb.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen