Berlingske Business

Britiske avisejere straffes for faldende oplag af Daily Mail

Daily
Der bliver færre og færre avislæsere - og dermed færre annoncekroner - og det kan ses i halvårsregnskabet fra Daily Mail and General Trust (DMG). (Foto: Bax Lindhardt/ Scanpix) Foto:

Der bliver færre og færre avislæsere - og dermed færre annoncekroner - og det kan ses i halvårsregnskabet fra Daily Mail and General Trust (DMG).

Aktierne i koncernen, der står bag den britiske tabloidavis Daily Mail, som udkom første gang i 1896, falder torsdag middag med 8,6 pct. på børsen i London.

Koncernens driftsresultat er faldet til 138 mio. pund, svarende til 1351 mio. kr., i halvåret oktober til marts mod 203 mio. pund i den tilsvarende periode et år tidligere.

Omsætningen i perioden faldt med 1 pct. i forhold til perioden året før til 950 mio. pund.

Administrerende direktør Martin Morgan, der går på pension ved udgangen af ​​måneden efter 27 år i koncernen, sagde i forbindelse med regnskabet, at den vigende annonceindtægt i markedet betyder, at DMG Media, som ud over Daily Mail har gratisavisen Metro på avishylden, nu venter en driftsmargin på omkring 10 pct. for året mod en tidligere forventning på omkring de 13 pct.

yahoo

Læserne går i højere grad bort fra de traditionelle aviser og kaster sig over webnyhederne i stedet, og Daily Mails hjemmeside viser da også i halvåret, at den underliggende indtjening steg med 20 pct. til 44 mio. pund. Avisens britiske og amerikanske hjemmesider er blandt de mest læste nyheder på engelsk, skriver Bloomberg News.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen