Berlingske Business

Britiske arbejdsgivere vil blive i EU

BRITAIN-CBI/BROWN
Den store britiske arbejdsgiverorganisation CBI, der repræsenterer 190.000 selskaber, annoncerer i en ny rapport sit ønske om at få Storbritannien til at blive i EU. Foto:

Den store britiske arbejdsgiverorganisation CBI, der repræsenterer 190.000 selskaber, annoncerer i en ny rapport sit ønske om at få Storbritannien til at blive i EU.

Organisationen vil således i en fremtidig folkeafstemning om det britiske EU-medlemsskab kæmpe for at undgå en såkaldt "brexit".

Det skriver den britiske avis the Guardian.

- EU's indre marked har været et solidt fundament for vores økonomiske succes i de seneste årtier og givet os direkte adgang til otte gange flere kunder, end der er i Storbritannien, og sikret, at vi kan konkurrere på lige fod med med større økonomier og store handelsaftaler og derved skabe jobs og vækst her i Storbritannien, siger CBI's generaldirektør, John Cridland, til the Guardian.

SLOVENIA-BRITAIN/

Rapporten fra arbejdsgiverorganisation er fyldt med udtalelser fra selskaber, der advokerer for alle fordelene ved at være en del af EU og særligt det at være en del af EU's indre marked.

Den britiske premierminister, David Cameron, har i sinde at genforhandle Storbritanniens position i EU og har lovet befolkningen en folkeafstemning om Storbritanniens medlemskab af EU inden for de næste to år.

Sajid Javid, der er Cameron-regeringens handelsminister, kritiserede tidligere på året CBI for at svække premierministerens forhandlingsposition i forhandlingerne med EU ved at støtte EU-medlemsskabet så åbenlyst. En kritik, der altså ikke har fået CBI til at ændre tilgang.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen