Berlingske Business

Britisk regering vil øge produktiviteten med ny strategi

BRITAIN-BUDGET/
Storbritanniens Prime Minister Theresa May og Secretary of State for Business Greg Clark. Foto:

Mandag præsenterer den britiske regering et udspil, der skal øge driften og produktiviteten i fem ledende industrier i Storbritannien.

Derudover vil Storbritanniens erhvervsminister, Greg Clark, etablere en politisk uafhængig enhed, der skal føre tilsyn med udviklingen inden for innovation og infrastruktur.

Det skriver the Guardian.

Den nye strategi er en fortsættelse af en tidligere plan, der blev lanceret i begyndelsen af 2017.

Regeringen stiller skarpt på en række områder, hvor der eksisterer et langsigtet vækstpotentiale. Det er blandt andet inden for anlægsindustri, kunstig intelligens og selvkørende biler.

08BUSBRITAIN-POLITICS-VOTE-.jpg

Den nye strategi skal realisere mulighederne for vækst ved at understøtte innovation, arbejdskraft, infrastruktur, forretningsmiljø og løfte bestemte demografiske områder, der halter bagud i den industrielle udvikling.

- Enhver seriøse strategi skal adressere de svagheder, der forhindrer os i at realisere vores potentiale, ligeså vel som vores styrker. Denne strategi gør netop det. Storbritanniens produktivitet er ikke god nok, og den holder vores indtjening tilbage, siger Greg Clark til the Guardian.

Planerne for Storbritanniens fremtidige udvikling kommer, efter at Storbritanniens finansminister, Philip Hammond, i sidste uge løftede sløret for landets budgetplaner frem mod 2022, der var præget af en nedadgående vækstprognose efter brexit.

/ritzau/FINANS

07BUSPix-6-dages-uge-181645.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen