Berlingske Business

Brexit-tvivl: Firmaer holder igen med britiske investeringer

383789209.jpg

På trods af lav arbejdsløshed og høje indtjeninger venter virksomheder med at investere i Storbritannien. Politisk turmult og usikkerhed omkring udfaldet af brexit-forhandlingerne har betydet, at britiske investeringer sidste år faldt for første gang siden 2009.

BELGIUM PASSCHENDAELE CENTENARY COMMEMORATIONS

Det skriver Wall Street Journal.

Mens Storbritannien tæller ned til sin udmeldelse af EU, udskyder virksomheder deres britiske investeringsplaner.

O'Leary

Det skyldes seneste valgs tilbagegang for landets premierminister, Theresa May, og usikkerhed omkring Mays-regeringens linje ved håndteringen af brexit.

I en undersøgelse foretaget af Confederation of British Industry (CBI) udtaler 40 pct. af 360 virksomheder, at deres investeringsbeslutninger har været påvirket af brexit og stort set kun i en negativ retning.

»Udsigten til flere skarpe kanter i form af toldafgift, bureaukrati og regulering kaster allerede en lang skygge over forretningsbeslutninger,« siger topchefen i CBI, Carolyn Fairbairn, til Wall Street Journal.

BRITAIN-RETAIL-ECONOMY-DISTRIBUTION

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen