Berlingske Business

Bookmakere gør britiske EU-tilhængere til storfavoritter

Billede
De britiske bookmakere ser kun en lille sandsynlighed for, at et flertal af de britiske vælgere vil stemme Storbritannien ud af EU. Foto:

De britiske bookmakere ser kun en lille sandsynlighed for, at et flertal af de britiske vælgere vil stemme Storbritannien ud af EU.

Faktisk vil det være en temmelig stor overraskelse for spiludbyderne, hvis afstemningen ender på den måde.

Det viser de seneste odds torsdag morgen fra store bookmakere som Bet365, Paddy Power, Betfair, Ladbrokes og William Hill ifølge hjemmesiden oddschecker.com.

Valglokalerne åbner klokken 7.00 (8.00 dansk tid), og frem til klokken 22 britisk tid har de 46,5 millioner stemmeberettigede mulighed for at sætte deres kryds. Dermed er afstemningen nu officielt i gang.

Billede

Og hovedparten af vælgerne vil i løbet af dagen krydse af i boksen "remain" (bliv), mener bookmakerne.

Odds for "remain" er 1/4 hos alle de nævnte spilfirmaer. Det svarer til odds 1,25. Spiller man på det modsatte resultat, får man derimod sin indsats tre gange igen.

De fleste spillefugle har valgt at satse pengene på, at Storbritannien forbliver medlem af EU.

57 procent af de indgåede væddemål på torsdagens afstemning er placeret på "remain in EU", mens 43 procent af væddemålene er sat på "leave EU". Det fremgår af en grafik på oddscheckers hjemmeside.

BRITAIN-EU/FRANCE

Og der er satset store summer. Betfair oplyste sent onsdag aften, at det har modtaget 60 millioner euro eller næsten 450 millioner kroner på udfaldet af afstemningen.

Trods meningsmålinger, der viser dødt løb forud for afstemningen, føler Betfair sig overbevist om, at briterne torsdag vælger at bakke op om fløjen, der kæmper for at forblive i EU.

»Jeg ville blive helt paf, hvis de britiske vælgere stemmer for at forlade EU,« sagde Barry Orr, talsmand for Betfair, til AFP onsdag.

f

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen