Berlingske Business

BNP Paribas bedre end ventet trods stigende nedskrivninger

BNP-ASIA/
The BNP Paribas plaque is seen on the roof of one of their main banks in central Paris in this February 18, 2013 file photo. BNP Paribas's second attempt since 2010 to expand in Asia is a bold move by the bank, as it plans a big hiring push at a time when many Western banks in the region are still scaling back. BNP plans to grow in most business units in China and Indonesia and will invest in its regional hubs Hong Kong and Singapore. To match Analysis BNP-ASIA/ REUTERS/Charles Platiau/Files (FRANCE - Tags: BUSINESS) Foto:

Den franske storbank BNP Paribas kom noget bedre igennem andet kvartal end ventet.

Franskmændene endte kvartalet med et nettooverskud på 1,76 mia. euro (13,1 mia. kr.), hvor der ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News i markedet var ventet et overskud på bundlinjen på 1,62 mia. euro (12,1 mia. kr.).

Sammenlignet med andet kvartal i 2012 er der dog tale om et fald fra 1,85 mia. euro.

BNP Paribas nedskrev i kvartalet med 1,1 mia. euro - en stigning på omkring 30 pct. i forhold til samme periode sidste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen