Berlingske Business

Blockbuster lukker i Storbritannien

US-BLOCKBUSTER-VIDEO-FILES
Den amerikanske video- og spiludlejningskæde Blockbuster ser ud til at lukke og slukke i Storbritannien. Foto:

Den amerikanske video- og spiludlejningskæde Blockbuster ser ud til at lukke og slukke i Storbritannien.

Der er ikke kommet noget acceptabelt tilbud på kæden og nu er det forbi.

Det skriver avisen The Guardian.

Blockbuster kom i oktober under administration for anden gang i år, og nu ser det britiske eventyr, der har varet siden 1989, ud til at være slut for den velkendte kæde.

27BBMRasmus-Ankersen-Tiger-.jpg

Det er nemlig ikke lykkedes for administratorerne hos Moorfields Corporate Recovery at finde et acceptabelt bud på kæden, der ejer godt 150 butikker med 1200 ansatte i Storbritannien.

US-159884117

Kæden har lukket en stribe butikker tidligere år, og en række af de bedst placerede lokaler er blevet solgt til andre selskaber. Fredag lukker yderligere 62 butikker, og det ser ud til, at de sidste godt 90 butikker vil gå samme vej.

Kæden er på vej i samme retning i USA, hvor omkring 300 butikker vil lukke i januar.

BlockbusterUK_Business

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen