Berlingske Business

Bitcoin falder i værdi efter sammenligning med rottegift

CRYPTO-CURRENCIES/INDIA
Arkivfoto: Bitcoin er ikke den eneste virtuelle valuta. Her ses Bitcoin i selsskab med Ripple, Etherum og Litecoin. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo Foto:

Efter at været blevet stærkt kritiseret i weekenden falder kursen for den digitale valuta bitcoin mandag eftermiddag.

I øjeblikket skal der betales omkring 9328 dollar per bitcoin, hvor der til sammenligning skulle fremskaffes i omegnen af 9735 dollar samme tid fredag op til weekenden.

Mandagens svækkelse kan hænge sammen med, at den amerikanske storinvestor og mangemilliardær Warren Buffett i lørdags sagde, at bitcoin "sandsynligvis er rottegift i anden potens". Det skete ifølge CNBC på den årlige generalforsamling for Warren Buffetts investeringsselskab, Berkshire Hathaway.

Det er ikke første gang, at Warren Buffet har været ude med riven i forhold til bitcoin. I januar advarede han i et interview med CNBC om ikke at lade sig rive med af euforien omkring bitcoin og andre kryptovalutaer.

»Hvad angår kryptovalutaer generelt, så kan jeg næsten med sikkerhed sige, at de vil komme til en dårlig afslutning,« sagde han til det amerikanske medie.

Siden slutningen af 2017, hvor euforien omkring bitcoin toppede, er værdien af den digitale valuta faldet markant. Fra at have kostet omkring 19.000 dollar stykket i december sidste år skal der altså i øjeblikket betales mindre end det halve.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen