Berlingske Business

Bank of Japan fastholder pengepolitik uændret

JAPAN-ECONOMY/BOJ
En man cykler foran Bank of Japans bygning i Tokyo. Foto:

Den japanske centralbank, Bank of Japan, fastholdt den negative toneangivende rente på minus 0,1 pct. på det to dage lange pengepolitiske møde i Tokyo, der sluttede torsdag.

Samtidig fastholdt banken sit 80.000 mia. yen store obligationskøb.

Fastholdelsen kom ikke specielt bag på markedet, da forholdene på de globale markeder op til den britiske afstemning om fortsat EU-medlemskab lægger en dæmper på alle aspekter af de finansielle markeder.

»Ingen ændringer øger bare sandsynligheden for yderligere lempelser næste måned. Der er en risiko for, at markedet indpriser juli-stimulus så meget, at det faktisk begrænser virkningen af de foranstaltninger, der måtte blive vedtaget«, pointerer cheføkonom Junichi Makino fra SMBC Nikko Securities i Tokyo til Bloomberg News.

Japan

Beslutningen gav anledning til en styrkelse af den japanske yen til 104,70 yen per dollar i umiddelbar forlængelse af beslutningen.

BRITAIN-EU-POLITICS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen