Berlingske Business

Bank of England fik problemer med at købe obligationer

BRITAIN-EU/BOE
The Bank of England. Foto:

I sidste uge lancerede den britiske centralbank, Bank of England, flere lempende tiltag, men allerede nu er et af dem løbet ind i problemer.

Bankens nye program for opkøb af obligationer er ikke gået helt efter planen. Centralbanken forsøgte tirsdag at købe langtløbende statsobligationer for 1,7 mia. pund, men investorerne tilbød imidlertid kun at sælge for 1,12 mia. pund, på trods af at den tilbudte pris var markant over niveauet i markedet.

Det skriver Financial Times.

BRITAIN-EU/BOE

Det betød, at renterne tog et skarpt dyk tirsdag, fordi investorerne blev i tvivl om, hvorvidt Bank of England har mulighed for at gennemføre det fulde opkøbsprogram på 70 mia. pund. Flere er nu bekymrede for, at banken løber ind i samme problem ved den næste auktion.

»The Bank of England handlede 50 mio. pund under sit købsmål for dagen, og den sikrede sig kun så meget, som den gjorde, ved at betale pænt over markedsprisen«, siger Darren Bustin fra Royal London Asset Management til Financial Times.

Centralbanken har ifølge avisen fortsat tillid til, at de fremtidige auktioner vil forløbe som planlagt.

Billede

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen