Berlingske Business

Asiens rigeste mand vil erobre britisk telemarked

HONG KONG-ECONOMY-COMPANY-EARNINGS-CHEUNG KONG
Asiens rigeste mand, Li Ka-shing, har store planer for investeringer i Europa. Li Ka-Shing, der er fra Kina, vil etablere Storbritanniens største mobiltelefonselskab gennem opkøb. ARKIVFOTO Foto:

Asiens rigeste mand, Li Ka-shing, har store planer for investeringer i Europa. Li Ka-Shing, der er fra Kina, vil etablere Storbritanniens største mobiltelefonselskab gennem opkøb.

86-årige Li Ka-Shing er kendt for at være villig til at tage en stor risiko, når han ser en investeringsmulighed og med en formue på over 33 mia. dollar har han penge i ryggen til at kunne gøre et stort indhug i Europa.

Det skriver Dagens Næringsliv.

Ka-Shings selskab, Hutchison Whampoa, har annonceret, at det vil købe det britiske teleselskab O2 fra spanske Telefónica for 10,25 mia. pund, eller ca. 104 mia. kr. Hutchison Whampoa ejer i forvejen mobilselskabet Three, der skal fusioneres med O2 efter opkøbet.

Det samlede selskab vil derefter have over 30 millioner mobilkunder og være et af de tre største teleselskaber i Storbritannien.

- De kan få mange synergier ved en fusion. Om det gør dem i stand til at være fuldt konkurrencedygtige på det britiske marked vil tiden vise, udtaler James Britton, teleanalytiker hos Nomura til Bloomberg News.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen