Berlingske Business
16:35Amazon og Zalando i Danmark presser Ebay

Apples svar på MobilePay fejler i USA

De vil ikke bruge Apple Pay i USA
REUTERS/Maxim Zmeyev/File Photo Foto:

Amerikanerne tager ikke rigtigt Apples betalingsservice til sig.

Da Apple for to år siden lancerede sin kontaktløse MobilePay-lignende løsning, Apple Pay, håbede de på, at amerikanerne ville smide sine fysiske punge væk til fordel for appen. Men sådan kan man ikke sige, det er gået.

Ifølge Wall Street Journal er det nemlig kun 13 procent af de amerikanske forbrugere, der har taget løsningen til sig. Og det er »skuffende selv i forhold til konservative forventninger,« siger Gene Munster, der er partner i venture-kapitalist-firmaet, Loup Ventures, der især investerer og researcher i ny teknologi.

MarkWraa

Men det betyder måske ikke så meget, hvornår brugerne tager teknologien til sig. Det fortæller Eddy Cue. Han er senior vicepræsident for Apple med ansvar for blandt andet software. Han er sikker på, at Apples app på sigt vil erstatte fysiske penge og kreditkort i USA.

»Betyder det noget, om vi når målet om to, tre eller fire år? I sidste ende: Nej,« siger han til Wall Street Journal.

Appen fungerer næsten som MobilePay. Som bruger skal man scanne et billede af sit betalingskort ind på telefonen eller sit smartwatch. Når man har gjort det, kræver ens Iphone sikkerhedsgodkendelse via fingeraftryk. Og så er det ellers i gang.

MobilePay bejl

Men amerikanerne er ikke trygge ved situationen. 40 procent svarer i en undersøgelse foretaget af analysefirmaet Creative Strategies, at de er utrygge ved eventuelle sikkerhedsrisici involveret med teknolgien. Og samtidig er der hele 60 procent, der ikke engang har hørt om betalingsservicen.

Store virksomheder som Wal-Mart, Stores Inc. og Kroger Co. har endnu ikke etableret Apple Pay i sine butikker. Vicepræsident i Apple Pay fortæller, at der er nedsat et hold, der arbejder på at instruere de kassemedarbejdere, der ikke har hørt om appen eller om den nye service. Desuden fortæller hun, at omkring 100 kæder har etableret appen heriblandt Starbucks.

Danske Bank tjener snart penge på Mobilepay

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen