Berlingske Business

Andelen af dårlige spanske lån stiger igen

Spanien
Foto:

Andelen af dårlige lån er steget siden august, hvor lånene udgjorde 12,1 pct. af de samlede lån.

Mængden af misligholdte spanske banklån steg i september til 187,8 mia. euro, godt 1400 mia. kr., og udgjorde ved udgangen af september 12,7 pct. af den samlede lånemasse i Spanien.

Det skriver Reuters.

Andelen af dårlige lån er steget siden august, hvor lånene udgjorde 12,1 pct. af de samlede lån.

Den spanske centralbank er begyndt at tvinge de spanske banker til at gennemgå deres lånebøger for dårlige lån, og det har rykket ved opgørelsen over dårlige lån hos Banco Santander. Her er andelen af dårlige boliglån steget til 7 pct. af de samlede lån fra 3,1 pct. i juni.

Kort efter offentliggørelsen af tallet dykkede de spanske banker på børsen i Madrid, ført an af Bankia, der ligger til et minus på 3,6 pct.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen