Berlingske Business

Amerikanske virksomhedshandler i rekord i maj

BANKS-FOREX/SETTLEMENT
Foto:

Ikke siden finanskrisen har værdien af virksomhedshandler været så høj i USA, viser opgørelsen fra maj.

Værdien af handlen med virksomheder i USA nåede rekordhøjder i maj og overgik niveauer fra både dotcom-boblen og tiden umiddelbart før finanskrisen i 2008. I alt blev der handlet med virksomheder for 243 mia. dollar i USA i maj.

Det skriver Financial Times.

Det er især en blanding af billig adgang til finansiering og konsolideringsbølger i mange brancher, som biotek- og energi-sektorerne, der har drevet mængden og værdien af virksomhedshandler i USA.

Carsten steno

En række gigahandler har også sendt værdien af virksomhedshandler i rekord, heriblandt Charters overtagelse af Time Water Cable til 90 mia. dollar og Avagos køb af Broadcom til 37 mia. dollar. Sidstnævnte var den dyreste virksomhedshandel i teknologisektoren siden dotcom-boblen sluttede i 2000.

Ifølge Chris Ventresca fra JPMorgan er aktiviteten indenfor virksomhedshandler også en konsekvens af, at investorerne belønner virksomheder, der vokser gennem opkøb i en tid hvor den organiske vækst er begrænset. Men han advarer samtidig om, at de kraftigt stigende priser i handlerne vil presse virksomhederne.

US-BANKING-EARNINGS-JPMORGAN-FILES

»I takt med at den præmie som virksomhederne betaler for at købe op stiger, vil selskaberne blive endnu grundigere gransket og de vil blive nødt til at forsvare deres rationale for opkøb i højere grad«, udtaler Chris Ventresca, chef for virksomhedshandler i JPMorgan, til Financial Times.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen