Berlingske Business

Amerikansk storbank vil bruge over 650 mia. kroner på klimainvesteringer

pix-US-BANKING-LITIGATION-CITIGROUP-FILES
Arkivfoto. Citigroup, der blandt andet har banken Citibank i folden, vil investere mere end 650 mia. kroner i bæredygtige projekter. Foto:

Citigroup vil investere gigantisk beløb i blandt andet bæredygtig energi og grønne boliger.

Den amerikanske storbank Citigroup vil bruge 100 mia. dollar - mere end 650 mia. kroner - på at finansiere projekter indenfor bæredygtig energi, grønne boliger og kommunale projekter, der skal bekæmpe klima-forandringer. Pengene skal bruges over det kommende tiår.

Det skriver The Guardian.

Citi

Initiativet blev annonceret af selskabets topchef, Michael Corbat, på et morgenmøde mellem Citigroup og dets medarbejdere, partnere og andre interessenter. Pengene vil primært blive brugt på investeringer i såkaldt grønne projekter, der fremmer bæredygtig energi, bolig og infrastruktur, samt reducerer spild og forurening.

Midlerne vil dog også blive brugt til at hjælpe Citigroup selv med at reducere sit aftryk på klimaet, samt hjælpe selskabets klienter med at håndtere miljørisici.

Det er ikke første gang Citigroup kaster milliarder efter klimaforandringer. I 2007 satte storbanken sig et mål om at foretage grønne investeringer for 50 mia. dollar frem mod 2016. Det mål nåede banken tre år før tid, hvilket nu får banken til at søsætte en ny indsats med dobbelt så mange midler.

På det punkt har Citigroup været bannerfører, da flere andre store banker, deriblandt Bank of America og Wells Fargo, har fulgt i selskabets fodspor.

US-CITIGROUP-SETTLES-$7-BILLION-SUIT-WITH-JUSTICE-DEPARTMENT

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen