Berlingske Business

Amerikansk Novo-rival gennemfører stort opkøb i USA

Det amerikanske medicinalselskab Eli Lilly, der konkurrerer med blandt andet Novo Nordisk på markedet for diabetesmidler, har gennemført købet af biotekselskabet Colucid Pharmaceuticals, som blev annonceret i midten af januar.

Det amerikanske medicinalselskab Eli Lilly, der konkurrerer med blandt andet Novo Nordisk på markedet for diabetesmidler, har gennemført købet af biotekselskabet Colucid Pharmaceuticals, som blev annonceret i midten af januar.

Det fremgår af en meddelelse fra selskabet onsdag.

Prisen for købet er 960 mio. dollar - eller omkring 6,7 mia. kr., og købet er blevet en realitet, efter at tilbudsperioden er afsluttet med tilsagn fra over 90 pct. af aktiekapitalen, fortæller Eli Lilly.

Colucid Pharmaceuticals er langt fremme i udviklingen af et lægemiddel til behandling af migræne.

Der er allerede gennemført et af to fase 3-studier, og data fra det andet studie ventes i løbet af andet halvår af 2017, har Eli Lilly tidligere oplyst.

Falder studiet positivt ud, vil der kunne indsendes ansøgning om markedsføringstilladelse i USA i løbet af 2018.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen