Berlingske Business

Amerikansk mediegigant dropper budkrig med Disney - vil have Sky i stedet

FOX-M&A/COMCAST
Foto:

Comcast har droppet kampen om at overtage 21st Century Fox og overgiver sig dermed i kampen mod Walt Disney. Comcast vil nu rette sit fokus mod den britiske tv-kæmpe Sky.

Det skriver Bloomberg News.

Beslutningen giver fri adgang til, at Walt Disney kan overtage Fox med selskabets bud på 71,3 mia. dollar. Buddet indeholder også, at Disney overtager 39 pct. af aktierne i Sky.

Comcast har budt omkring 25 mia. dollar for den britiske tv-kæmpe inklusive de aktier, som Fox ejer. Det er dog stadig uklart, om Disney er klar på at deltage i det.

Comcast har inden, at de droppede buddet, fået presset prisen på Fox op, da selskabet lå i budkrig med Disney, der tidligere fik accepteret sit 71,3 mia. dollar bud af de amerikanske konkurrencemyndigheder.

Investorerne ser ud til at glæde sig over nyheden, da Comcast-aktien stiger 3,4 pct. efter kort tids handel i USA, mens Disney-aktien stiger 0,6 pct. Fox-aktien bakker dog 1,7 pct. efter kort tids handel.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen