Berlingske Business

Amerikansk hedgefond øger væddemål mod Pandora-aktien

Den amerikanske hedgefond Coatue Management bliver ved med at øge sit væddemål mod Pandora-aktien

Den amerikanske hedgefond Coatue Management bliver ved med at øge sit væddemål mod Pandora-aktien, da den nu har shortet aktier for omkring 1 mia. kr.

Ifølge en indberetning til Finanstilsynet har hedgefonden en shortposition 1,06 pct. af Pandoras samlede aktiekapital, hvilket svarer til cirka 1,25 mio. aktier.

Coatue Management oplyste første gang, at det havde en shortposition på Pandora mandag i sidste uge, hvor andelen var på 0,57 pct.

Hedgefonden kan dog godt have haft shortet aktien i en længere periode, da man først skal oplyse sin andel, hvis det overstiger 0,50 pct. af aktiekapitalen i et selskab.

Når man går short i en aktie, låner man aktien, sælger den og håber så at kunne købe den tilbage senere til en lavere kurs.

Senere afleverer man igen aktien og scorer så differencen minus et gebyr for at have lånt aktien, såfremt den altså er faldet.

Ritzau Finans har forsøgt at få et interview med Coatue Management, men hedgefonden oplyser, at den ikke har nogen kommentarer til sine investeringer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen