Berlingske Business

Amazon-milliardær vil have tung industri ud i rummet

Origin
Foto:

Grundlæggeren af Amazon.com Jeff Bezos mener, at udforskning af rummet bliver helt afgørende for bevarelse af jorden. Fremover skal der kun være boliger og let industri på jorden, lyder hans vision.

Om nogle år vil produktion af alt tung industri være flyttet ud i rummet. Det skal være med til at beskytte miljøet her på jorden. Er man bindegal eller meget visionær med en sådan udtalelse?

Svaret på det spørgsmål får vi først om nogle år. Budskabet kommer fra grundlæggeren af Amazon.com milliardæren Jeff Bezos. Det skriver norske E24.no.

Det var under IT-konferencen "Code 2016", at han tog ordet og fremhævede, at verdensrummet vil blive hans store satsningsområde i de kommende år.

pix-New Shepard

Gennem selskabet Blue Origin vil Bezos bygge infrastruktur som vil reducere omkostninger ved at rejse i rummet kraftigt. Det drejer sig blandt andet om en raket, som kan lande.

Herudover mener Jeff Bezos, at udforskning af rummet bliver helt afgørende for, at jorden kan bevares for de kommende generationer.

»Adgangen til energi er begrænset. Om nogle hundrede år vil alt vores tungeste industri være flyttet ud i verdensrummet. Jorden vil kun være for boliger og let industri. Der bør ikke være tung industri på jorden. Vi kan bygge gigantiske datafabrikker i rummet,« siger Jeff Bezos til IT-avisen Recode.

Musk_Business

Jeff Bezos er verdens femte rigeste person med en formue på lige over 300 mia. kr., og han er blot en af flere succesrige IT-grundlæggere, der har kastet sig over rummet som satsningsområde.  Det samme gælder for Elon Musk, der har grundlagt virksomheden, som producere elbilen Tesla.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen