Berlingske Business

Amazon-ejer køber Washington Post

FILES-US-MEDIA-INDUSTRY-NEWSPAPERS-EARNINGS-INTERNET-WPOST
Overskrift
Ejeren af Amazon.com, Jeff Bezos, køber Washington Post for 250 mio. dollar (1,4 mia. kroner). Foto:
WASHINGTONPOST-BEZOS/
Overskrift
Ejeren af Amazon.com, Jeff Bezos, køber Washington Post for 250 mio. dollar (1,4 mia. kroner). Foto:

Den amerikanske avis The Washington Post får ny ejer efter fire generationer i Graham-dynastiets hænder.

Amazon.com-stifteren Jeff Bezos betaler 250 mio. dollar (1,4 mia. kroner) for det hæderkronede dagblad og tilknyttede publikationer.

Amazon.com får ingen rolle i købet, og det er Bezos selv, der har købt avisen. Han bliver eneejer, når handlen er gennemført, hvilket sandsynligvis vil ske inden for 60 dage.

The Washington Post er blandt andet avisen bag afsløringen af Watergate-skandalen og har i flere årtier været en af de ledende avistitler i USAs forbundshovedstad Washington.

Avisen har imidlertid lidt økonomiske tab i de seneste år, hvor de traditionelle nyhedsmedier har oplevet pres fra internetmedier samt tab af læsere og annoncører.

Den administrerende direktør for medievirksomheden The Washington Post Co., Donald Graham, siger, at avisen »kunne have overlevet under selskabets ejerskab og været rentabelt i en overskuelig fremtid. Men vi ønskede at gøre mere end at overleve. Jeg siger ikke, at dette garanterer succes, men det giver os en langt større chance for succes,« siger han til The Washington Post.

Jeff Bezos er en af verdens rigeste med en anslået formue på 25 mia. dollars (141 mia. kroner).

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen