Berlingske Business
17:07Genmab blev den store taber i dag igen

Airbnb satser på navneskift til Kina-offensiv

AIRBNB-CHINA/
Airbnb Co-Founder and CEO Brian Chesky speaks at an event to launch the brand's Chinese name, in Shanghai, China, March 22, 2017. REUTERS/Adam Jourdan Foto:

For mange amerikanske teknologiselskaber er det kinesiske marked den sidste bastion, men Airbnb satser nu på, at et navneskift kan være vejen til at øge markedsandel.

Det skriver Financial Times.

Airbnb skal derfor fremover hedde Aibingyi i Kina, hvilket er nemmere at udtale for kineserne. Airbnb rangerer i øjeblikket som tredjestørst i Kina bag de lokale rivaler Tujia og Xiaozhu, men Airbnb møder færre juridiske forhindringer i Kina end i Europa og USA.

Aibnb vil fordoble sine investeringer og tredoble antallet af medarbejdere i Kina i år for satse på yderligere vækst. Dertil vil selskabet introducere konceptet "Trips" i Shanghai, hvor brugere kan komme på rundture i byen med lokale guider.

Sommerbolig_forbrugerEuropa_Bus

- Der er en hel ny generation af kinesiske rejsende, som gerne vil se verden på en helt anderledes måde. Vi håber, at Aibingyi og Trips vækker genklang hos dem, siger Airbnbs topchef, Brian Chesky, om det kinesiske sats.

Med en markedsværdi på 30 mia. dollar (206,7 mia. kr.) er Airbnb det næstmest værdifulde selskab i Silicon Valley bag kørselstjenesten Uber, skriver Financial Times.

/ritzau/FINANS

AIRBNB-CHINA/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen