Berlingske Business

Årelangt japansk eksportfald fortsatte i oktober

JAPAN MARKETS
Økonomerne havde ifølge Bloomberg News ventet et fald i oktober på 8,5 pct. Foto:

Den japanske eksport faldt for 13. måned i træk i oktober, og modsat september er faldet accelereret, og samtidig langt højere end ventet.

Det fremgår af data fra det japanske finansministerium mandag morgen.

Eksporten faldt 10,3 pct. på årsbasis i oktober fra et fald på 6,9 pct. i september.

Økonomerne havde ifølge Bloomberg News ventet et fald i oktober på 8,5 pct.

Importen droppede samtidig 16,5 pct. mod et fald på 16,3 pct. i september og et ventet fald på 16,1 pct. i oktober.

17BUSJAPAN-INDIA-110826.jpg

Det efterlader et japansk handelsoverskud i sæsonkorrigerede tal på 474 mia. yen, hvor økonomerne havde estimeret et overskud på 404 mia. yen.

Ses der på de ikke-sæsonjusterede tal, var der et overskud på 496 mia. yen mod et ventet overskud på 610 mia. yen.

Billede

Måneden før var der et reelt underskud på 498mia. yen, mens den sæsonjusterede handelsbalance løb op i et overskud på 359 mia. yen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen