Berlingske Business

15 milliarder skal sparke liv i Mickey, Anders og Rip, Rap og Rup

FILES-FRANCE-EURO DISNEY-ECONOMY
Walt Disney annoncerer en investering i Europas mest besøgte forlystelsespark, Disneyland Paris, på 2 milliarder euro. Investeringen skal bruges på en udvidelse af parken fra 2021. Foto:

Efter et møde med Frankrigs præsident annoncerer Walt Disney en udvidelse af Disneyland Paris til 2 milliarder euro.

The Walt Disney Company vil investere 2 milliarder euro i Disneyland Paris.

Meldingen kommer fra Walt Disneys adm. direktør, Bob Iger, efter et møde med Frankrigs præsident Emmanuel Macron tirsdag. Det skriver Reuters.

Lego

De 2 milliarder euro skal bruges på en udvidelse af parken, som skal rulles ud fra 2021 og frem. Ifølge Walt Disney er der tale om den mest ambitiøse udviklingsplan for Disneyland Paris, siden parken åbnede i 1992.

I en video posted på Emmanuel Macrons twitterprofil, fortæller Bob Iger, at investeringen er et direkte resultat af en voksende tillid til Europas og specielt Frankrigs økonomi.

Walt Disney tog fuld styring over Disneyland Paris i juni 2017, efter Euro Disney kom i store økonomiske vanskeligheder pga. en alt for optimistisk fremskrivning af besøgstallet og en voldsom gæld.

Frankrigs turisme boomer

Trods et fald i Frankrigs turisme efter en række militante islamiske angreb i bl.a. Paris og Nice blev 2017 Frankrigs bedste turismeår i dette årti.

Disneyland Paris har siden 1992 haft 320 millioner besøgende, og parken står dermed for 6,2 procent af Frankrigs indkomst fra turisme.

Disneyland Paris er Europas mest besøgte forlystelsespark. Parken har en størrelse på 2.230 hektarer godt 30 kilometer øst for Paris. Ifølge årsrapporten fra 2016, er det kun halvdelen af området, der i dag anvendes til forlystelsespark.

DISNEY-NETFLIX/FOX

Med de 2 milliarder euro udvides Disneyland Paris med tre nye områder: et område inspireret af den animerede film Frozen, et Star Wars-område samt et område tildelt Marvel superhelte som Spiderman og Hulk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen