Berlingske Business

Tryg-kunder sender formanden ned på femtepladsen

pix-jørgen huno
Jørgen Huno, formand for Tryg og Tryghedsfonden, måtte ned på femtepladsen for at finde sit navn, da der var valg til repræsentantskabet i TrgyhedsGruppen i Region Hovedstaden. Foto: Thomas Lekfeldt, Scanpix. Foto:

Kunderne hos landets største forsikringsselskab, Tryg, har stemt formand for TryghedsGruppen Jørgen Huno Rasmussen ind i repræsentantskabet med blot femteflest stemmer.

Forsikringsselskabet Trygs kunder har stemt om medlemmerne til repræsentanskabet i TryghedsGruppen, og på resultatlisten skal man helt ned på plads nummer fem for at finde TryghedsGruppens formand, Jørgen Huno Rasmussen, der fik 2.150 kunderne i landets største forsikringsselskabs stemmer.

Helt i listens top finder man advokat Knud Foldschack og borgmester i Gribskov og privatøkonomisk rådgiver Kim Valentin (V), der også var en af forgangsmændene bag TryghedsGruppen og fortaler for at give kunderne større andel, med henholdsvis 3.940 og 3.245 stemmer. I toppen finder man også folketingsmedlem Mette Reissmann (S) og Finansforbundets formand, Kent Petersen.

I Region Hovedstaden er ni medlemmer genvalgt, mens der er 12 nye navne at finde på listen. Stemmerne er afgivet 20. januar til 3. februar, og de nyvalgte repræsentanter træder ind i forbindelse med det ordinære repræsentantskabsmøde den 18. marts.

Repræsentantskabet er i gang med at finde på en bonusmodel, der skal give TryghedsGruppens medlemmer større gavn af ejerskabet i TryghedsGruppen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen