Berlingske Business

Tryg konkurrerer med sig selv med sats på nyt selskab

Forsikringsselskabet Tryg køber Alka i milliardhandel, skriver
Arkivfoto. Foto:

Forsikringskæmpen Tryg satser på et nyt mobilt forsikringsselskab, Undo, der skal sælge forsikringer via en app til priser, der er markant lavere end Trygs egne.

Det skriver Dagbladet Børsen.

3F Kongres 2013

Ifølge Trygs koncerndirektør Lars Bonde, handler investeringen i Undo om »kannibalisere sig selv, inden andre gør det«. Med en indsprøjtning på i alt 25 mio. kommer Tryg til at eje 50 pct. af det app-baserede forsikringsselskab.

Undo skal særligt hjælpe Tryg med at nå ud til kunder mellem 21 og 24 år. Ifølge tal fra Forsikring og Pension har 19 pct. af denne aldersgruppe ikke en indboforsikring.

»Det giver en mulighed for at få fat i et marked, hvor vi ikke er de stærkeste i dag. Selvfølgelig vil der være kunder, som vi kunne have fået ind i Tryg, men som nu kommer til at være en del af det nye selskab. Men det er en del af det,« siger Lars Bonde til Dagbladet Børsen.

1

Med det nye sats håber Tryg at få nye 50.000 kunder i løbet af de næste tre år. Det skal ske igennem et fokus på et brugervenligt og let tilgængeligt forsikringssystem.

»Vores generation er dejligt forvænt med hurtige og intuitive brugeroplevelser på stort set alt, men lige nu halter det efter på forsikring. Vi vil gøre forsikring lige så nemt som at bruge Netflix,« siger Sophie Bohr Grønbæk, administrerende direktør i Undo.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen