Berlingske Business

Tryg indfører overvågning af sine bilforsikringskunder

aa
Foto:

Forsikringsselskabet vil overvåge kunders kørsel for at sikre fair priser til gode bilister, siger topchefen.

København. Forsikringsselskabet Tryg vil med ny teknologi indføre overvågning af deres kunder med bilforsikringer.

Det skriver Børsen.

Selskabet siger selv, at det vil sikre mere retfærdige priser, når selskabet til sommer vil afprøve den nye teknologi, hvor selskabet vil registrere kundernes biler.

Ifølge Trygs koncernchef, Morten Hübbe, vil koncernen til sommer delvist begynde at fastsætte kundernes præmie på bilforsikringen, efter hvordan de kører på vejene.

Det skal føre til billigere forsikringer til de kunder, som er gode bilister.

- Vi prøver nu på bilforsikringsområdet at arbejde med nogle nye løsninger, hvor vi i meget højere grad lader bilforsikringerne være adfærdsstyret, siger han til Børsen.

Ifølge Morten Hübbe er det især positivt for de kunder, der tidligere har haft en høj forsikringspræmie.

- Jeg synes jo, at det er rigtig positivt, at for eksempel yngre mennesker har mulighed for at få en bilforsikring til en meget mere fornuftig pris, samtidig med at opmærksomheden omkring, hvordan man kører, og hvilken risiko man løber, stiger, siger han.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen