Berlingske Business

Danskernes betalinger til bilforsikringer slår rekord

biler
I 2014 brugte danskerne nemlig hele 18 milliarder kroner på at forsikre deres biler. Foto:

I løbet af de seneste fem år er beløbet, danskerne betaler til bilforsikringer vokset med godt tre milliarder. Forbrugerne burde betale mindre, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk.

De danske bilejere poster rekordmange penge i forsikringer til deres biler.

I 2014 brugte danskerne nemlig hele 18 milliarder kroner på at forsikre deres biler, skriver Jyllands-Posten.

Ifølge avisen er det rekord. For fem år siden var indbetalinger til forsikringer på biler på 14,7 milliarder kroner.

indbrud

Men pengene til bilforsikringerne er ikke kun gået til at betale skader på kundernes biler. For i samme periode som indbetalinger er steget med 22,7 procent, er udbetalingerne til erstatninger til bilejerne kun steget med 13,7 procent.

Ifølge projektleder i Forbrugerrådet Tænk, Lars Baadsgaard, burde kunderne betale mindre for deres forsikringer.

trafik

»Der er en nedadgående trend for, hvor stor en andel af præmieindtægterne, der går til udbetalinger, og det kan jeg ikke læse anderledes, end at forbrugerne simpelthen har fået mindre tilbage over den periode, og det burde alt andet lige afstedkomme, at de skulle betale mindre for bilforsikringerne,« siger han til Jyllands-Posten.

I samme periode, som betalingerne til bilforsikringerne, er steget, er forsikringsfirmaernes bruttofortjeneste steget med knap 50 procent.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen