Berlingske Business

Yum Brands styrtdykkede efter skuffende tredje kvartal

YUM-CHINA/SALES
Foto:

Den amerikanske fastfoodkæde Yum Brands, der ejer KFC, Pizza Hut og Taco Bell kæderne, måtte bide i det sure æble og se den langvarige krise i Kina forårsage endnu et skuffede kvartalsresultat.

Indtjeningen fraregnet visse poster løb op i 1 dollar per aktie, hvor analytikernes estimat lød på 1,06 dollar

Salget i sammenlignelige restauranter steg 2 pct. i Kina, hvor analytikere forventede en stigning på 9,6 pct., ifølge data fra Consensus Metrix.

Yum, der henter mere end halvdelen af omsætningen i Kina, kæmper stadig med en fødevareskandale, efter en leverandør blev anklaget for at anvende for gammelt kød. Samtidig trækker den aftagende lokale økonomi ned.

fastdoof

Og hidtil har en moderniseret menu med fokus på morgenmad og på sundere fødevarer i KFC-kæden ikke har været nok til at lokke forbrugerne tilbage i folden.

- Tempoet i væksten i vores Kina division ligger under vores forventninger, lød det fra topchef Greg Creed.

Selskabet forventer nu, at hele året resultat vil lande "langt under" den hidtidige vækst-prognose på mindst 10 pct.

Yum aktien blev straffet med et fald på godt 18 pct. i eftermarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen