Berlingske Business

Yum Brands overrasker på salget - Pizza Hut og KFC skuffer

FILES-BRITAIN-US-GERMANY-LIFESTYLE-FOOD-KFC
(Amerikanske Yum Brands, der står bag blandt andet Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, har i første kvartal 2018 leveret en justeret indtjening samt et samlet salg, der overgår selv de mest optimistiske analytikere. Foto:

Amerikanske Yum Brands, der står bag blandt andet Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, har i første kvartal 2018 leveret en justeret indtjening samt et samlet salg, der overgår selv de mest optimistiske analytikere.

Det skriver Bloomberg News.

Salget i koncernen landede på 1,37 mia. dollar. Den mest optimistiske analytiker ventede 1,16 mia. dollar, mens den mindst optimistiske ventede 1,03 mia. dollar.

Den justerede indtjening per aktie landede på 90 cent, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede 68 cent. Estimaterne spændte mellem 62-78 cent.

Det sammenlignelige salg i Pizza Hut og Kentucky Fried Chicken steg på henholdsvis 1 pct. og 2 pct., hvor analytikerne ventede stigninger på henholdsvis 1,8 pct. og 2,8 pct.

Kunderne havde større præference for konkurrenterne blandt andre McDonald's og Burger King, skriver Bloomberg News.

257202382.jpg

Det sammenlignelige salg i Taco Bell kæden er steget 1 pct., hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede en stigning på 0,5 pct.

Det samlede sammenlignelige salg i hele verden skuffede dog analytikerne, der ventede en vækst på 2 pct., mens Yum Brands realiserede en stigning på 1 pct.

Selskabet fastholder forventningerne.

Aktien falder 0,7 pct. i formarkedet.

Elon Musk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen