Berlingske Business

Unilevers vækst lever ikke helt op til forhåbningerne

FRANCE-CONVERGENCES-FORUM-UNILEVER-POLMAN
Foto:

Unilever øgede sin omsætning i fjerde kvartal, men ikke helt så meget som ventet. Og rent faktisk gik styksalget tilbage. Det fremgår af den globale forbrugervaregigants regnskab for afslutningen af 2014.

I fjerde kvartal øgede Unilever salget, målt på organisk basis, med 2,1 pct. Det tal dækker dog over et fald i volumen på 0,4 pct., men en prisstigning på 2,5 pct. Selv omsætningen steg 2,4 pct., blandt andet takket være en positiv valutaeffekt.

Ifølge Bloomberg News var der ventet en organisk vækst på 2,7 pct., og at volumen ville stige 0,8 pct.

Samlet omsatte Unilever i 2014 for 48,4 mia. euro, hvilket var et fald på 2,7 pct. og 0,4 mia. euro under forventningerne blandt analytikerne.

- Vi tror ikke på væsentlig forbedring i markedsforholdene i 2015. På den baggrund venter vi, at vores helårsresultater vil ligne dem fra 2014, med et svagere første kvartal men vækst i løbet af året, skriver Unilever-chef Paul Polman i regnskabet.

Unilever står bag en lang række kendte forbrugermærker som Knorr, Dove, Lipton, Magnum og Rexona.

Unilever

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen