Berlingske Business

Unilevers omsætningsvækst skuffer gevaldigt

CARVERKOREA-UNILEVER NV/
Den hollandske fødevaregigant Unilever levede ikke op til forventningerne til toplinjen i selskabets regnskab for tredje kvartal. Foto:

Den hollandske fødevaregigant Unilever levede ikke op til forventningerne til toplinjen i selskabets regnskab for tredje kvartal.

De underliggende indtægter voksede 2,6 pct., men det var ikke nok til at leve op til markedets prognose på 4 pct. vækst. Samlet set landede omsætningen på 13,17 mia. euro, og det er et godt stykke under analytikernes prognose på 13,94 mia. ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Dårligt vejr i Europa og en stribe af orkaner i USA har blandt andet dæmpet efterspørgslen på selskabets is, skriver Unilever.

1sektion

Unilever holder fast i forventningerne om en underliggende salgsvækst i niveauet 3-5 pct. i 2017

/ritzau/FINANS

CAMPARI

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen