Berlingske Business

Unilever kigger efter opkøb i USA

Billede
Amerikanske Unilever, der er kendt for brands som Knorr, Lipton og Ben and Jerry's, har en strategi om opkøb for omkring 2,2 mia. dollar om året. Foto:

Unilever kigger i øjeblikket efter at diversificere sin geografiske tilstedeværelse og sit produktmix. Den administrerende direktør i selskabet udtaler, at man særligt kigger på opkøb i USA for at opnå disse mål.

Det skriver Wall Street Journal.

Amerikanske Unilever, der er kendt for brands som Knorr, Lipton og Ben and Jerry's, har en strategi om opkøb for omkring 2,2 mia. dollar om året. Onsdag opkøbte selskabet amerikanske Dollar Shave Club, og torsdag udtaler administrerende direktør hos Unilever, Paul Polman, at der fortsat holdes udkig.

Selskabet vil gennem opkøbene lære nyt og sprede risikoen. En af fordele ved købet af Dollar Shave Club er således ifølge Polman, at man kan lære af den "disruption" som selskabet har foretaget i sin branche og overføre den til andre af selsabets brands.

Den seneste tids politiske uro, der har været i såvel Brasilien som Tyrkiet og Storbritannien, har påvirket Unilever negativt, men den brede produktportefølje giver en god ballast.

»Jeg har altid sagt, at man ikke skal være bekymret for Unilever. Folk, der køber sig ind i Unilever, køber sig ind i hele selskabet,« siger Paul Polman til Wall Street Journal.

NETHERLANDS-AGRICULTURE-ALIMENTATION-DISTRIBUTION-UNILEVER

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen