Berlingske Business

Unibrew regner med at kunne holde omsætning og overskud i 2015

Royal Unibrew - Faxe Bryggeri Foto:

Royal Unibrew venter i 2015 en omsætning på 5900-6100 mio. kr. samt et driftsresultat (EBITDA) på 1100-1200 mio. kr.

Driftsresultatet (EBIT) ventes at blive 790-890 mio. kr.

Det fremgår af bryggeriets regnskab for 2014.

Royal Unibrew oplever et generelt mindre strukturelt fald på mange af de markeder, hvor bryggeriet udbyder en bred drikkevareportefølje, fremgår det af regnskabet.

- Innovation og valuemanagement er afgørende for at kunne skabe relativ vækst - og er væsentlige parametre i fastholdelse og udbygning af Royal Unibrews markedspositioner samt yderligere styrkelse af kundepartnerskaber, skriver selskabet.

Til sammenligning ventede analytikerne inden regnskabet en omsætning på 6185 mio. kr. samt et EBIT-resultat på 885 mio. kr., viser estimater indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans.

Royal Unibrew realiserede i 2014 en omsætning på 6056 mio. kr. samt et driftsresultat (EBITDA) på 1130 mio. kr.

Driftsresultatet (EBIT) blev 826 mio. kr.

/ritzau/FINANS

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen