Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Unibrew-kampagne i Finland vil påvirke de næste kvartaler

Unibrew
Direktøren i Royal Unibrew, Henrik Brandt, fotograferet i koncernens bryghaller fredag den 25. september 2015. Foto:

På trods af en udfordret økonomi drikker de finske forbrugere markant flere af Royal Unibrews øl og læskedrikke.

I årets tre første måneder afsatte den danske bryggerikoncern 23 pct. mere end i første kvartal sidste år, og det skyldes ifølge administrerende direktør Henrik Brandt en ekstraordinær kampagne i en af de store finske kæder.

»I Finland er der en af de store kæder, der sidder på 45-50 pct. af markedet, der reklamerer et halvt år ad gangen, og det deltager vi i. Vi har en aftale om den kampagne frem til tredje kvartal, og derfor kommer den også til at påvirke både andet og tredje kvartal i år«, siger han til Ritzau Finans.

Unibrew

Kampagnen i Finland er medregnet i Royal Unibrews forventninger til året, og ifølge Henrik Brandt er det forventeligt, at salget ikke kan holdes på samme høje niveau efter kampagnen.

»Hvis vi ikke har kampagnen, så falder noget af omsætningen jo væk. Det kan være at vi mister lidt, men det må vi se til den tid«, siger han.

Royal Unibrew - Faxe Bryggeri

Omsætningen steg 3 pct. i kvartalet i forhold til året før, og i regnskabet gøres det klart, at omsætningen også var væsentligt lavere per solgte produkt, hvis man sammenligner med sidste år. Det skyldes et ændret produktmiks, men også kampagnen har bidraget til en lavere omsætning per produkt.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen