Berlingske Business
17:46Tak for i dag

TV-kok og kendt iværksætter blæser til angreb på vinbranchen

Tirsdag - Morten Strunge
Serieiværksætter Morten Strunge og TV-kokken Thomas Herman stifter ny virksomhed, der skal vende op og ned på vinbranchen forretningsmodel. Foto:

Serieiværksætter Morten Strunge og TV-kokken Thomas Herman stifter ny virksomhed, der skal vende op og ned på vinbranchen forretningsmodel.

Hvis du gerne vil købe din vin billigere end pris, du får i supermarkedet, så er serieiværksætter Morten Strunge og Thomas Herman klar med et tilbud til dig.

Det sker 1. december, når den nye virksomhed Winefamly får premiere. Her kan man mod et at betale et månedligt abonnement få adgang til at indkøbe 600 forskellige vine til kostpris, skriver Børsen.

»Vi laver en landsdækkende vinklub og går massivt ud med tv-reklamer, ligesom vi også arbejder på at få aftaler med flere dagblade. For et månedligt abonnement vil folk kunne købe vin til kostpris, hvilket vil give en besparelse på mellem 40 og 60 pct.,« siger Morten Strunge til avisen.

Strunge, der før har haft stor succes med blandt andet teleselskabet Onfone og lydbogsfirmaet Mofibo, vil endnu ikke løfte sløret for, hvad det kommer til at koste om måneden at få adgang til vinene.

Vin

Forberedelserne har været i gang i otte måneder, hvor der er blevet arbejdet på at få adgang til 600 vine fra forskellige vinbønder rundt omkring i verden. Imens Morten Strunge er manden, der har blik for pengesiden, er fagfolkene TV-kokken Thomas Herman og vinhandler Thomas Pedersen (Vild med Vin).

Sidste mand om bord i det nye selskab er tidiligere Mofibo-direktør Rasmus Jensen.

Artiklen fortsætter under billedet
Thomas
Michelinstjerne-kok, tv-kok og kogebogsforfatter, Thomas Herman. Foto : Asger Ladefoged

I første omgang er planen, at vinfirmaet skal få fat i Danmark, men en international ekspansion er også en del af konceptet.

Det kommer ifølge Børsen til at koste omkring 50 kroner at få 24 vine bragt ud.

vivino

Winefamly er blot det seneste skud på stammen af folk, der forsøger at ruske op i vinbranchen. Danske Vivino har gjort det lettere få lægmand at forstå sig på vin, imens der også er opstået delevinkoncepter som UrbanWineBox. Det er en fysisk vinkælder på 500 kvadratmeter under De Hængende Haver i den nye bydel Carlsberg Byen med plads til 100.000 flasker.

Konceptet har så et digitalt interface, hvor både private og restauranter har let adgang til en virtuel udgave af deres vin­samling, her kan man via en markedsplads handle vin og få inspiration til nye druer og årgange fra andre. Bag står Søren Riis, der er medstifter af delebilskonceptet GoMore.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen