Berlingske Business
17:42

Tuborg/chef: Påskebryg skal give vækst til Tuborg

påskebryg
Arkivfoto. Foto:

Der skal mere vækst på Tuborg-salget, og det skal Tuborgs såkaldte sæsonvarianter - primært påskebryggen - hjælpe med til. Næste år sættes der turbo på den del af Tuborgs strategi.

Sådan lyder det fra marketingchef for Tuborg Christian Sveigaard.

Selv om salget af sæsonvarianterne Påskebryg, Julebryg og Rød Tuborg er koncentreret i faste perioder - de to op til højtiderne påske og jul og den sidste omkring Tuborgs fødselsdag 13. maj - så er der tale om relativt store øl.

Roskildefestival2010

JULEBRYG KÆMPESTOR

Julebryggen er til eksempel Danmarks ølmærke nummer otte målt på størrelse.

»Julebryg sælges kun otte uger om året og er alligevel den fjerdestørste øl i Carlsbergs portefølje,« oplyser marketingchefen.

Han understreger, at J-dag er største gå-i-byen-dag.

»Den piller vi ikke ved. På dagen besøger vi 400 steder og deler omkring 25.000 øl ud. Større kan det næsten ikke blive,« siger han.

Det er en populær dag, periode og bryg, hvilket understreges af, at den officielle side for Tuborgs Julebryg ifølge Christian Sveigaard har over 173.000 likes på Facebook.

Øko-salget buldrer frem i Carlsberg

PÅSKEBRYG SKAL RELANCERES

Hvor der ikke kan gøres meget ved Julebryg, er der muligheder for så vidt angår Påskebryggen, og de skal udnyttes.

Sæsonøl er den tredje søjle i den nylancerede strategi for Tuborg i Danmark ved siden af kerneprodukterne og Tuborg Musik.

»Hvor J-dagen nærmest er ikonisk, så er det ikke helt tilfældet med Påskebryg, men det prøver vi nu at gøre noget ved,« siger Christian Sveigaard.

Han oplyser også, at Tuborg fra næste år vil fokusere på P-dag.

Tuborg reklameskilt.

»Vi har tidligere fokuseret på Påskebryg som en frokosttradition. Nu vil vi lave det til en oplevelse.«

Uden at løfte sløret for meget siger han, at der blandt andet vil komme store nedslag i de fire største byer i Danmark. Endvidere flyttes P-dagen frem til et par uger før påske - næste år fredag 31. marts - og den bliver også lavet anderledes.

tuborg

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen