Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Tuborg vil være mere for musik og gerne på flere festivaler

Roskildefestival2010
Roskilde festival: Stemning på festivalpladsen - Tuborg øl må der til. Foto:

Tuborg vil være mere for musikken - både nu og i fremtiden. Og Tuborg vil samtidig gerne være til stede på endnu flere festivaler, end tilfældet er i dag.

Det siger marketingchef for Tuborg Christian Svejgaard i et interview med Ritzau Finans.

Tuborg Musik er netop en af de tre søjler, som Tuborgs strategi, der blev lanceret for ti måneder siden, hviler på.

»Vi har gjort meget for musikken i 30 år. Det har vi sat mere fart på i år (med den nye strategi, red.), og der kommer mere fart på i 2017,« slår Christian Svejgaard fast.

Øko-salget buldrer frem i Carlsberg

Han understreger, at Tuborg Musik er, hvad der kaldes et "kernebrand", da musik er et godt sted at "få fat i" unge. Tuborg Musik kaldes samtidig rekrutteringssøjlen i Tuborg-strategien og retter sig mod aldersgruppen 18-29 år.

»En historie på 30 år, som vi har i Tuborg Musik, giver os en høj troværdighed,« siger marketingchefen.

GERNE FLERE FESTIVALER

Tuborg har hovedparten af musikfestivalerne i Danmark. Lige fra flagskibet Roskilde Festival over Northside i Aarhus og Tinderbox i Odense til musikevents som Haze over Haarum i Harboøre.

»Vi rammer cirka 550.000 mennesker hvert år på festivaler,« oplyser Christian Svejgaard, men tilføjer:

»Vi vil gerne have flere ud at høre mere musik og forhåbentlig drikke en kold Tuborg.«

Tyrkisk bazar

Selv om Tuborg sidder tungt på festivalerne, vil Christian Svejgaard gerne have flere.

»Der er et par stykker til, som vi gerne vil have fat i,« siger han uden at nævne navne.

Smuk Fest i Skanderborg er en af de store festivaler, som Tuborg ikke sidder på. Ifølge Tuborg-chefen kommer der 35-40.000 mennesker på Skanderborg, og gennemsnitsalderen er 34 år, mens den på Roskilde Festival er 23 år og således mere er Tuborgs målgruppe.

»Vi vil hellere være på Roskilde end i Skanderborg,« slår han fast, men lidt kækt tilføjer han:

»Vi vil gerne have alle festivaler, hvis vi kunne - vi er hele Danmarks Tuborg.«

Tuborg reklameskilt.

Han erkender dog, at når det handler om de fem største, er Tuborg godt med. Som hele Danmarks Tuborg er Tuborg Musik ikke for fine til at være nogle steder:

»Vi kan være smarte på Roskilde, men også i øjenhøjde på mindre festivaler.«

Det er til gengæld måske ikke muligt at sætte sig på alle festivaler, da penge ikke er til stede i overflod.

»Det er klart, at der er et budget, der skal hænge sammen for vores sponsorafdeling, mens jeg skal sælge øl,« siger Christian Svejgaard.

GRØN KONCERT

En anden væsentlig aktivitet for Tuborg Musik er Grøn Koncert, som Tuborg har lavet i mere end 30 år.

»Den er også vigtig, for en undersøgelse viser, at har du været på Grøn Koncert, er der 15 pct. større chance for, at du drikker en Tuborg bagefter,« oplyser marketingchefen.

tuborg

Om tilskyndelsen til at drikke Tuborg-produkter efter festivaler er af samme størrelse vides ikke.

»Vi har kun gjort undersøgelsen på Grøn Koncert, der kun varer en dag, mens en Roskilde Festival måske er 10 dages camping,« oplyser Christian Svejgaard.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen