Berlingske Business

Trendy Tuborg er blevet et kæmpe hit i Indien

ØL
Carlsberg har godt fat i de asiatiske forbrugere med sit Tuborg-mærke. I Indien er Tuborg blevet det førende internationale premiummærke. Foto:

Carlsberg har stor succes med at brande Tuborg som et ungt og trendy ølmærke i Indien, hvor den traditionsrige danske øl nu er det førende internationale premiummærke i landet. Det indiske ølmarked er et af de hurtigst voksende i verden.

Carlsbergs har fået alvor fået krammet på de indiske forbrugere. Den traditionsrige Tuborg-øl er nu det tredjestørste ølmærke i det folkerige land, der et af de hurtigst voksende markeder i verden.

I Carlsbergs regnskab for første kvartal noterer bryggerigiganten da også, at Tuborg-mærket har leveret varen. Det er sket i kølvandet af en større mediekampagne, der med Carlsbergs egne ord i markant grad har øget kendskabet til det danske ølmærke.

aaa

»Tuborg har fået rigtig godt fat i de yngre asiatiske forbrugere. Brandet bliver virkelig rullet ud i stor stil. Det understreger bare, at Carlsberg virkelig har ramt rigtigt med at køre det brand ud i Asien,« siger Sydbanks Carlsberg-analytiker, Morten Imsgard.

De indiske forbrugere er ikke de store øldrikkere sammenlignet med indbyggerne i Tuborgs hjemland. Ifølge Carlsberg drikker hver inder omkring to liter øl om året, mens en dansker i gennemsnit hælder hele 78 liter øl ned årligt. Til gengæld har Indien rundet 1,2 milliarder indbyggere og rummer derfor et potentiale, der er svært at komme udenom. I Indien er det særligt den yngre målgruppe, der går efter Tuborg-mærket.

Carlsberg trodser modgang i Rusland

Og festen er slet ikke slut endnu, mener Morten Imsgard, der vurderer, at Tuborgs succes i Indien og i Asien som helhed vil fortsætte.

»Jeg tror bestemt ikke, at den rejse er slut endnu. Der er mere meget mere vækst at hente for Tuborg i den asiatiske region i de kommende år,« siger Morten Imsgard.

Carlsberg lancerede den indiske Tuborg-variant Tuborg Green i 2009, der året efter blev flankeret af den stærkere variant Tuborg Strong.

Øl

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen