Berlingske Business

Too bad KitKat: Får ikke varemærket på klassisk chokoladebar

NESTLE-RESULTS/
Foto:

Det er ikke nok at have fire chokoladefingre for at kalde sig sin egen. Det må ejeren bag, Nestlé, sande.

Øv. Det kunne være så rart for Nestlé, hvis det kun var dem, der måtte fremstille KitKat-formet chokolade i England. Men den firefingrede, knasende chokoladebar har hverken en tilpas unik størrelse eller form til, at den kan blive et enerådigt varemærke for Nestle. Det har den engelske appelret (U.K. Court of Appeal, Red,) i dag besluttet, fortæller Bloomberg.

Henrik Kølle, CEO for Hugo Games A/S.

Beslutningen kommer i chokoladevandet på tre tidligere vurderinger - blandt andet har EU-domstolen fastlagt, at chokoladebaren ikke var tilstrækkelig unik til at blive varemærke-beskyttet - men Nestlé lader sig ikke påvirke af beslutningen.

17BUSPix-Svejser-194436.jpg

»Denne dom betyder ikke, at vores firefingerform nu er til frit brug i Storbritannien eller andre steder. Nestles firefinger-form har fået varemærkeregistrering i mange lande i verden - for eksempel i Tyskland, Frankrig, Australien, Sydafrika og Canada, hvilket yderligere beskytter det mod efterligninger,« skriver Nestle i en pressemeddelelse.

RB PLUS Regeringen vil bremse kommunernes byggeri Kommuner vælg

Det er firmaet bag chokoladen Cadbury -  Mondelez International Inc. - der udfordrede den seneste appel som EU-domstolen tog sig af.

02BUSPix-side-7-Tvede-og-Ma.jpg

»Som vi tidligere har sagt, mener vi ikke, at KitKat-barens form bør beskyttes som et varemærke i Storbritannien,« skriver virksomheden om dommen.

Dommerne bag beslutningen fortæller, at de ikke mener, at folk vil tænke på KitKat og dermed Nestle, hvis de ser en chokoladebar i samme form som den rødklædte KitKat. Storbritanniens varemærkeregistrering afviste Nestle's ansøgning om at beskytte chokoladebaren i Storbritannien i 2013 efter modstand fra Cadbury.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen