Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Too bad KitKat: Får ikke varemærket på klassisk chokoladebar

NESTLE-RESULTS/
Foto:

Det er ikke nok at have fire chokoladefingre for at kalde sig sin egen. Det må ejeren bag, Nestlé, sande.

Øv. Det kunne være så rart for Nestlé, hvis det kun var dem, der måtte fremstille KitKat-formet chokolade i England. Men den firefingrede, knasende chokoladebar har hverken en tilpas unik størrelse eller form til, at den kan blive et enerådigt varemærke for Nestle. Det har den engelske appelret (U.K. Court of Appeal, Red,) i dag besluttet, fortæller Bloomberg.

Henrik Kølle, CEO for Hugo Games A/S.

Beslutningen kommer i chokoladevandet på tre tidligere vurderinger - blandt andet har EU-domstolen fastlagt, at chokoladebaren ikke var tilstrækkelig unik til at blive varemærke-beskyttet - men Nestlé lader sig ikke påvirke af beslutningen.

17BUSPix-Svejser-194436.jpg

»Denne dom betyder ikke, at vores firefingerform nu er til frit brug i Storbritannien eller andre steder. Nestles firefinger-form har fået varemærkeregistrering i mange lande i verden - for eksempel i Tyskland, Frankrig, Australien, Sydafrika og Canada, hvilket yderligere beskytter det mod efterligninger,« skriver Nestle i en pressemeddelelse.

RB PLUS Regeringen vil bremse kommunernes byggeri Kommuner vælg

Det er firmaet bag chokoladen Cadbury -  Mondelez International Inc. - der udfordrede den seneste appel som EU-domstolen tog sig af.

02BUSPix-side-7-Tvede-og-Ma.jpg

»Som vi tidligere har sagt, mener vi ikke, at KitKat-barens form bør beskyttes som et varemærke i Storbritannien,« skriver virksomheden om dommen.

Dommerne bag beslutningen fortæller, at de ikke mener, at folk vil tænke på KitKat og dermed Nestle, hvis de ser en chokoladebar i samme form som den rødklædte KitKat. Storbritanniens varemærkeregistrering afviste Nestle's ansøgning om at beskytte chokoladebaren i Storbritannien i 2013 efter modstand fra Cadbury.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen