Berlingske Business
09:03Genmab-aktien fortsætter tirsdagens fald

Tivoli hopper på ølvognen med Royal Unibrew

tivoli
Tivoli pressefoto.

Tivoli har indgået et samarbejde med Royal Unibrew om tre nye specialøl,

Hvis man slingrer ud af Tivoli kan det i år have flere årsager. Én kan være en for voldsom tur for balancenerven i en af den gamle haves forlystelser - en anden kan være, at man har fået for mange af de nye Tivoli-øl, der er med til at skyde sæsonen 2016 i gang, som starter 6. april.

Tivoli har indgået et samarbejde med Royal Unibrew, som man har haft en samarbejdsaftale med siden 2009, om tre nye specialøl, som skal sælges i forlystelseshaven - men som også skal eksporteres til de lande, som Unibrew i forvejen sælger sine øl til.

17BUSLars-Liebst-185525.jpg

- Vi synes, at vi har nogle produkter i haven, som sagtens kan gå med øldelen: vi har bier, blomster, honning, gartnere og kokke. Vi skulle måske allerede have været hoppet på gourmetbølgen for et par år siden. Men vi gør det nu, fordi vores gæster efterspørger gode øl, siger Lars Liebst, direktør i Tivoli.

- Man kan sige, at det næsten giver sig selv, at vi nu også kommer til at lave øl sammen med Unibrew, siger Tivoli-direktøren til Ritzau Finans.

Ifølge Lars Liebst er der 300.000 bier i haven midt i København. Ud over honning skal de nye øl også smage af krydderier og rosenknopper dyrket i Tivoli.

De tre nye øl lanceres under navnet Tivoli Brew. Men Lars Liebst går ikke ud fra, at indtægterne fra ølsalget kan ses på bundlinjen med det samme.

Tivoli

- Hvad vi kommer til at tjene - ja, vi er nok lidt konservative. Vi sælger ikke noget, før bjørnen er skudt og pelset. I første omgang kan det forhåbentligt ses på vores brand, at vi kommer ud på nogle markeder, hvor vi ikke naturligt er i dag. Det er blandt andet i Fjernøsten, som Royal Unibrew i dag eksporterer til. Og om et par år håber jeg da også på, at man i den grad kan se det på vores bundlinje - men det bliver nok lidt ude i fremtiden, siger Tivolis administrerende direktør.

De tre nye øl kommer til at dække over en pilsnertype, en IPA og en amber ale. Carsten Nørland, direktør Royal Unibrew Nordic, siger i en pressemeddelelse, at man har store forventninger til Tivoli Brew.

- Tivoli er ikke bare en institution i dansk kultur og historie - det er også et verdenskendt brand. Derfor ser vi rigtig meget frem til at brygge og sælge craft beer under Tivoli Brew-navnet over hele verden, siger han.

Tivoli

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen