Berlingske Business

Thailandsk bryggeri kaster snøren efter ombejlede ølmærker

thai
ARKIVFOTO. Foto:

Det thailandske bryggeri Thai Beverage har budt på de to ølmærker Grolsch og Peroni, der skal sælges som følge af fusionen mellem de to bryggerigiganter AB Inbev og Sabmiller.

Det skriver Reuters med henvisning til selskabets topchef, Thapana Sirivadhanabhakdi, der har bekræftet at have givet et bud.

PHILIPPINES/

Det er bryggeriets børsnoterede enhed i Singapore - ved navn Fraser & Neave - der har budt på de to ølmærker, som det thailandske bryggeri vil have ind i folden for at stå bedre i premium-segmentet af ølmarkedet.

Fusionen mellem AB Inbev og Sabmiller, der har en værdi af omkring 700 mia. kr., bliver i øjeblikket gransket af diverse konkurrencemyndigheder, og her har et frasalg af mærkerne været et af vilkårene.

Til BT øltest

Fredag forlød det, at de to bryggerier havde reduceret antallet af potentielle købere til fire til fem bryggerier og kapitalfonde. Det skrev det amerikanske lokalmedie St. Louis Post-Dispatch, der havde Thai Beverage på listen.

Prisen er af analytikere tidligere blevet vurderet til at være omkring 2,5-3,5 mia. euro for Peroni og Grolsch, der er henholdsvis italiensk og britisk.

Tidligere er danske Carlsberg også blevet nævnt som en mulig køber af mærkerne , men de rygter blev med al sandsynlighed manet til jorden af bestyrelsesformand Flemming Besenbacher i starten af året.

Han sagde ifølge Berlingske, at Carlsberg vil fokusere på at være stærke i stedet for at være store.

Carlsberg var heller ikke at finde på den køberliste, som blev nævnt i fredags hos St. Louis Post-Dispatch.

/ritzau/FINANS

ASAHI GROUP-SABMILLER/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen