Berlingske Business

Supermarkeds-kæmpe giver Carlsberg sparket

carl
Briterne skal enten skifte supermarked eller finde en ny øl at nyde, når de ser Premier League, som Carlsberg sponsorerer. Foto:

Den britiske supermarkeds-kæde Tesco tager Carlsberg af hylderne.

Det er næsten slut med at købe Carlsbergs-øl i Storbritanniens største supermarkeds-kæde, Tesco.

Det skriver flere britiske medier.

Fremover vil det kun være muligt at købe en pakke med fire øl, og de vil kun være at finde i 200 butikker.

»Vi har taget beslutningen om at fjerne en række Carlsberg-produkter i vores butikker og på nettet. Vi vil fortsat tilbyde kunderne et godt udvalg af øl og cider. Medarbejderne i butikkerne er klar til at hjælpe kunder med at finde alternativer, hvis det produkt, de ønsker at købe, ikke længere er tilgængeligt,« siger en talskvinde fra Tesco i en pressemeddelelse.

BRITAIN ECONOMY TESCO

Tesco har taget konsekvensen af, at de gennem en længere tid har kæmpet med underskud og uro i organisationen. Derfor har de iværksat en række strategiændringer, hvor et af initiativerne er at luge ud i produktudvalget. Adm. direktør i Tesco, Dave Lewis, planlægger at fjerne en tredjedel af produkterne fra hylderne. Han ønsker at strømline sortimentet, da han mener, at kunderne bliver forvirrede over for mange valgmuligheder.

I marts måned var det Kingsmill brød, som blev fjernet fra butikkerne, i juli fik Ribena og Capri-Sun kniven, og nu er turen altså kommet til Carlsberg.

Carlsberg oplyser, at de ikke kan kommentere på sagen, fordi Tesco er deres kunde. Presseansvarlig i Carlsberg, Jim Daniell, fortæller at Carlsberg er opmærksomme på forbrugernes skuffelse, som har været tydelig på de sociale medier.

»Vi tror på, at vores investeringe i Carlsberg som brand gør os attraktive for både forbrugere og butikker. Vi har haft tre tv-reklamer ude i England i år, og vi er i gang med at udføre planer, som styrker brandets position som officiel Premier League, engelsk landshold og UEFA EURO 2016 øl,« siger Jim Daniell i en kommentar.

BRITAIN-RETAIL-FRAUD-BUSINESS-EARNINGS-TESCO-FILES

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen