Berlingske Business

Summerbird køber fabrik af gastronomer: Nu skal der sælges gourmetis

Jacob og Jakob Icecream By Rossini Organics er en dansk gourmet
Arkivfoto, 2015: Jacob og Jakob Icecream By Rossini Organics er en dansk gourmet isproducent. Bag firmaet er Jakob De Neergaard og Jacob Marsing-Rossini, som holder til i en fabriksbygning sammen med Cofoco ude bag Kastrup Lufthavn. Nu har Summerbird overtaget 55 pct af selskabet. Foto:

Summerbird har købt en majoritet i den eksklusive isfabrik Jacob & Jakob Icecream i Brøndby.

Den fynske chokoladevirksomhed Summerbird overtager kontrollen med den eksklusive isfabrik, Jakob & Jacob Icecream, der hidtil har været ejet af kaviarimportøren Jacob Marsing-Rossini og den tidligere michelinkok Jakob de Neergaard.

Det skriver Børsen.

Gourmetisen sælges i forvejen til restauranter som Mash og Sticks'n'Sushi samt udvalgte, selvstændige købmænd. Nu skal isfabrikken vokse i højere tempo end hidtil - men ikke på bekostning af kvaliteten, forsikrer stifter og direktør Jakob de Neergaard.

03BUSPix1-Lematik-Nadia-Nad.jpg

»Det bliver sindsygt interessant, men vi kommer ikke til at skyde en raket af, og så bliver det bare voldsomt. Vi skal ikke ødelægge det produkt, vi har,« siger Jakob de Neergaard.

Jacob & Jakob Icecream er stiftet i 2011, og selskabet ejer en isfabrik i Brøndby. Herfra sælger virksomheden gourmetis til finere restauranter og udvalgte butikker. Selskabet havde for første gange overskud i 2016. Børsen oplyser, at det ikke har været muligt at få en kommentar fra Mikael Grønlykke, men ifølge de to stiftere er de enige om ikke at gå på kompromis med deres produkt.

»Grønlykke har den samme idealisme som os,« siger Jakob de Neergaard ifølge Børsen.

Summerbird har købt 55 pct. af selskabet, der ikke i sit seneste regnskab har oplyst omsætningen. Men de har en bruttofortjeneste på 1,1 million kroner og et resultat før skat på 54.000 kroner.

drikkepenge

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen