Berlingske Business

Stjerneinvestorer sætter tænderne i vegetarburger

BERKSHIRE-BUFFETT/
Foto:

Investorer som Bill Gates, Li Ka-shing og Facebook-medstifter Dustin Moskovitz deltager alle i en ny investeringsrunde for Impossible Foods, et Silicon Valley-baseret selskab, der producerer plantebaserede alternativer til kød.

Investorer som Bill Gates, Li Ka-shing og Facebook-medstifter Dustin Moskovitz deltager alle i en ny investeringsrunde for Impossible Foods, et Silicon Valley-baseret selskab, der producerer plantebaserede alternativer til kød.

Det skriver Financial Times.

I alt får det seks år gamle selskab 75 mio. dollar i ny kapital, der skal bruges til at sætte fart på selskabets udvidelse. Selskabet har nu i alt indsamlet 250 mio. dollar.

Impossible Foods er stiftet af Stanford-professoren Pat Brown, som ville forbedre folks sundhed og reducere køds effekt på miljøet uden at gøre op med forbrugernes lyst til at spise kød. Han opfandt derfor en metode, der anvender soja-leghæmoglobin, til at skabe et produkt, der smager "identisk" med rigtigt kød.

pix-Buffett

Impossibles patenterede burgerbøf sælges i øjeblikket i 50 restauranter i USA. Selskabets nye fabrik, der åbner om få uger, vil dog øge selskabets salg fra få tusind burgere om måneden til flere millioner. På sigt vil selskabet ifølge sin finansdirektør, David Lee, ikke udelukke at være leverandør til store kæder som for eksempel McDonald's.

- Vi vil gerne være leverandør for ethvert stort selskab, som sælger kødprodukter. Vores mål er at konkurrere med kødprodukter på ethvert marked, siger David Lee til Financial Times.

28BUSJohn-Mackey-090815.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen