Berlingske Business

STG har fundet nyt gammel ansigt som formandens afløser i bestyrelsen

Topchef Henrik Brandt, Royal Unibrew
Arkivfoto: 61-årige Henrik Brandt er netop stoppet som administrerende direktør for Royal Unibrew, og han er for nylig nomineret som nyt medlem af Rockwool Internationals bestyrelse. I forvejen er han formanden for Toms Gruppen. Foto:

Henrik Brandt bliver det nye - og gamle - ansigt i bestyrelsen hos Scandinavian Tobacco Group (STG), når formand Jørgen Tandrup stopper.

Det er i hvert fald oplægget fra den nuværende STG-bestyrelse forud for generalforsamlingen 26. april.

Den snart 70-årige Jørgen Tandrup meddelte tidligere på måneden, at han stopper i bestyrelsen efter syv år som formand. Før det var han administrerende direktør i tobaksselskabet, hvor han i alt tilbragte 42 år af sit arbejdsliv.

Også svenske Marlene Forsell, der har siddet i bestyrelsen siden 2014 som repræsentant for storaktionæren Swedish Match, trækker sig ved årets generalforsamling. Det kan hænge sammen med, at Swedish Match i januar halverede sin ejerandel i STG til godt 9 pct. og derfor kun får én repræsentant i bestyrelsen, Conny Karlsson, i fremtiden.

SCANDINAVIAN TOBACCO GROUP - 2

61-årige Henrik Brandt er netop stoppet som administrerende direktør for Royal Unibrew, og han er for nylig nomineret som nyt medlem af Rockwool Internationals bestyrelse. I forvejen er han formanden for Toms Gruppen.

Han er dog ikke helt ubekendt med STG, da han tilbragte syv år som administrerende direktør for House of Prince og var en del af koncerndirektion i Skandinavisk Tobakskompagni - det tidligere navn for STG.

Rolig røg fra Scandinavian Tobaccos første regnskab

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen