Berlingske Business

Spirituskæmpe kæmper fortsat med klemt kinesisk cognactørst

REMY-RESULTS/
A bottle of "XO" (extra old) cognac is displayed at the Remy Martin distillery in Cognac, southwestern France, in this October 8, 2012 file photo. Remy Cointreau is expected to report Q1 results this week. REUTERS/Regis Duvignau/Files GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH "BUSINESS WEEK AHEAD JULY 20" FOR ALL IMAGES Foto:

Rémy Cointreau oplever fortsat svækket sælg, og igen er kinesernes aftagende tørst efter cognac et af de steder, hvor skoen trykker.

Godt nok hentede det franske spiritusselskab en stigning i omsætningen på 3,9 pct. til 223,3 mio. euro i det tradiionelt lille første kvartal af regnskabsåret, men det skyldtes udelukkende valutaudsving. Organisk var væksten negativ med 9 pct. - og dermed et stykke værre end det forudsete fald på 5,4 pct. ifølge Bloomberg News' estimat.

Det viser salgstallene for første kvartal tirsdag.

grænsehandel

Salget af cognac-mærket Rémy Martin dykkede blandt andet 6,7 pct. organisk, og endnu en gang må selskabet melde om "fortsat forsigtighed" hos forhandlerne i Kina. Den lidelseshistorie har varet i et stykke tid for selskabet, blandt andet efter at kommunistpartiet i landet forsøgte at slå ned på dyre gaver.

Men også mange af selskabets andre mærkevarer, herunder Metaxa, viste væsentlig fald, mens der til gengæld var vækst for rommærket Mount Gay.

Et lyspunkt er det også, at selskabet fastholder sin ambition om at øge det organiske driftsresultat i løbet af hele regnskabsåret.

Rémy Cointreau-aktien falder 2,7 pct. til 67,14 euro og er den tredjedårligst præsterende i Stoxx 600-indekset over Europas største aktier.

Italiensk vin i front

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen