Berlingske Business

Slagteri- og ølmand skal føre Lagkagehuset udenlands

Ejeren af Lagkagehuset, Ole Kristoffersen, fortæller om sin suc
Lagkagehuset på Christianshavn. Foto:

Lagkagehuset har ansat Jesper Friis som ny topchef. Han skal bruge sin erfaring fra Danish Crown og Carlsberg til at få Lagkagehuset til at ekspandere i udlandet.

Lagkagehusets bestyrelse har udpeget Jesper Friis til at lede virksomheden, der efter flere år med massiv vækst i Danmark nu er klar til international ekspansion. En solid operativ erfaring med opbygning af salgsorganisationer i udlandet har været udslagsgivende for valget af Jesper Friis, der tiltræder stillingen i dag.

»Det bliver en fornøjelse at introducere Lagkagehuset til de kvalitetsbevidste forbrugere i en række europæiske storbyer,« skriver Jesper Friis i en pressemeddelelse. Han har blandt andet en baggrund i Danish Crown og Carlsberg med udstationeringer i flere europæiske lande på CV’et.

pix-brød

Efter flere år med store investeringer er Lagkagehuset vokset fra at være et par håndfulde bagerbutikker til en landsdækkende kæde på 35 butikker i Danmark. Lagkagehuset nåede sidste år en omsætning på ca. en halv milliard kroner og driftsindtjeningen (EBITDA) steg med 39 pct. til 65 mio. kr. i 2014.

02BUStilalle.jpg

»Lagkagehuset har på få år fordoblet antallet af butikker og sin omsætning i Danmark. Det er oplagt, at vi nu fokuserer på at bryde igennem med vores koncept uden for landets grænser. Vi har valgt at sætte Jesper Friis i spidsen for projektet på grund af hans specifikke erfaring med at opbygge europæiske salgsorganisationer af meget stor kaliber på consumer-området,« lyder det fra Thomas Broe-Andersen, der er bestyrelsesformand for Lagkagehuset.

Lagkagehuset forventer at åbne den første butik i London inden for det næste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen