Berlingske Business

Slagteri lagt i dvale i et år

Forsøg på at redde stumperne i Danish Meat Company, der er erklæret konkurs med en stor milliongæld. Slagteriet i dvale de næste 9-12 måneder.

Det er uvist, om slagteriet Danish Meat Company i Vrå efter et konkursdekret i dag lukker endeligt. Konkursboet arbejder med en plan om at redde stumperne og på længere sigt nogle af de omkring 170 arbejdspladser. Men det vil først ske i løbet af 9 - 12 måneder.

Det oplyser konkursboets kurator, advokat Karsten Madsen til Ritzau.

- Der arbejdes med en plan om så at sige at lægge slagteriet i "mølpose", indtil tiderne forhåbentlig ændrer sig. Vi har sikret slagteriets bygninger og udstyr, så driften kan genoptages, når der er økonomi i det, siger Karsten Madsen.

Med en betydelig milliongæld og et stort underskud på driften indtil driftstoppet i december 2008 indgav slagteriet selv konkursbegæring i dag. Men ejerne bag det private slagteri med 37 landmænd som leverandører forsøger at oprette et anpartsselskab, som køber det gældsramte konkursbo.

Slagteriet, der kun har eksisteret i to år, indstillede driften i begyndelsen af december, og allerede den gang gav direktør Carsten Sørensen udtryk for, at det ville blive svært at få tilført ny kapital. Det forlød, at slagteriet ville komme ud af 2008 med et underskud på omkring 50 millioner kroner. Dette tal kan kurator Karsten Madsen dog ikke bekræfte.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen